poniedziałek, 21 lipca 2014

Tort jagodowy

Witajcie po raz kolejny.
W poprzednim poście nawiązywałam do tortu jagodowego. Robiłam go dla siostrzeńca na ósme urodziny.
Przepis wzięłam z TEJ strony. Wyszedł bardzo leciutki i smaczny. Polecam go z czystym sumieniem :-)


Składniki:

  • biszkopt przygotować wg tego przepisu;
  • 2 szkl. jagód;
  • 250 g serka mascarpone (schłodzonego)
  • 500 ml śmietany kremowej 30% ( mocno schłodzonej)
  • 2 łyżki cukru pudru;
  • sok wyciśnięty pół cytryny;
  • 3 łyżki zimnej wody
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 słoika konfitury jagodowej,
  • do dekoracji bezy ( ja użyłam gwiazdek z lukru królewskiego ).
Mocno schłodzoną śmietanę ubić na niskich obrotach miksera z 2 łyżkami cukru pudru.
Pod koniec ubijania dodać serek mascarpone. Oddzielić 1/4 kremu na wierzch i boki tortu. Schłodzić w lodówce.
Przygotować poncz z soku cytryny, wody i cukru. Odstawić.
Biszkopt przekroić na 3 blaty.  1 część skropić ponczem, posmarować konfiturą jagodową, posypać jagodami i nałożyć krem. Przykryć 2 blatem. Wykonać te same czynności na 2 blacie. Przykryć ostatnim blatem. Ostatniego blatu nie nasączamy już i nie kładziemy konfitury. Posmarować 1/4 częścią kremu górny blat i boki tortu. Boki obsypać pokruszonym biszkoptem. Wierzch wysypać jagodami i przyozdobić bezami. 
Polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz