czwartek, 31 lipca 2014

Jagodniki z lukrem

Witajcie,
dawno tu nie zaglądałam. Komputer zaczął płatać figle i doprowadzać mnie do szału;-)
Sezon jagodowy wprawdzie już się kończy ale warto zrobić domowe jagodniki. Przepis zaczerpnęłam ze TEJ strony. Jagodniki wyszły super, Jak na pierwszy raz robienia tych bułeczek wyszło mi 8szt. Nie obyło się bez lekkich modyfikacji przepisu i zamiast kruszonki dałam lukier, ale i tak były pyszne :-)

 Składniki:

  • 2 szkl mąki pszennej;
  • 50 g rozpuszczonego masła roślinnego;
  • 2 jaja  w temperaturze pokojowej;
  • 1/2 szkl ciepłego mleka;
  • 2 łyżeczki suszonych drożdży;
  • 4 łyżeczki cukru (można dać 3);
  • 2/3 szkl jagód;
  • 2 łyżki cukru ( ja wolę bułeczki trochę kwaśniejsze więc dałam 2- można zwiększyć do 4);
  • 1 łyżka maki ziemiaczanej ( ja uzyłam pszennej bo akurat mi zabrakło);
  • 7 łyżekcukru pudru i 1 łyżka ciepłej wody.
  • 1 rozmącone jajo.
Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku. Mąkę przesiać do miski i odrazu dodać mleko z drożdżami, schłodzone i rozpuszczone masło roślinne, cukier i jaja. Wyrobić gładkie ciasto. Powinno odchodzić od rąk. Jeżeli tak nie jest można dodać trochę mąki. Odstawić do wyrośnięcia. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Jagody wymieszać z cukrem i mąką ziemiaczaną, odstawić. Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić i podzielić na 10 części. Każdą porcję "rozpłaszczać" na całej dłoni, nakładać 2 łyżki jagód i zlepiać jak pączki. Układać złączeniem do dołu na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (w odstępach bo jagodzianki jeszcze urosną!). Przykryć ściereczką i odstawić na 1 godzinę aż urosną ponownie. Przed wstawieniem do piekarnika posmarować rozmąconym jajkiem. Piec w piekarniku- grzałka góra-dół- w 180stopniach 20-23 minuty.
Gdy jagodniki siedzą w piekarniku przygotować lukier. Zmieszać wodę z cukrem pudrem. Gorące jagodniki zamaczać od góry bądź smarować lukrem. Odstawić do wystygnięcia, chociaż ciężko się oprzeć takim ciepłym bułeczkom prosto z pieca :-)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz